10 tipů pro psaní článku nebo tiskové zprávy
Zkuste to sami, vy přece víte o sobě a své akci nejvíc.

1. Dobrý titulek je základ. Vyhněte se superlativům a zkuste obejít i běžně používaná klišé. Hledejte v čem je vaše akce výjimečná, spojte k sobě protiklady, buďte originální.

2. Stručné shrnutí (perex) hned pod titulkem je také velmi důležité, mělo by obsahovat ta nejdůležitější fakta: kdo, kdy, kde a za jakým účelem akci pořádá.

3. Pište zábavně, ale s určitým nadhledem, používejte 3. osobu. (Už se mi podařilo prosadit článek v 1. osobě, ale byl to boj!)

4. Rozdělujte text na krátké smysluplné odstavce, usnadníte čtení a zvýšíte pravděpodobnost toho, že někdo dočte váš text do konce. Ty nejdůležitější věci dávejte nahoru, protože články se většinou krátí odspodu.

5. Zjistěte si o pozadí události co možná nejvíc informací, ale pak se je nesnažte všechny použít. Čtenář bude mít pocit, že jste v obraze, ale zároveň nebude jimi přesycený.

6. Použijte citaci ve formě přímé řeči: "Ještě nikdy jsem neviděl tak dlouhou okurku", říká starosta Burákova Josef Kulatý. Citace oživí, zaujme a dá vám také možnost prodat známé jméno, ale ať je v ní něco skutečně osobního a zajímavého.

7. Při představování nepoužívejte stále stejné oficiální formulace zkopírované z webu. Zkuste popsat vaši organizaci nebo toho, o kom píšete, nově a ve vztahu k pořádané akci.

8. Přečtěte si text několikrát, až budete mít dojem, že plyne opravdu hladce. Můžete ho taky dát přečíst někomu jinému a získat zpětnou vazbu.

9. Nezapomeňte přiložit dolů odkaz na webové stránky, které se k akci vztahují a v případě zprávy i jméno a kontakt.

10. Přiložte několik kvalitních a zajímavých fotografií - nejlepší jsou ty, na kterých je vidět nějaká akce nebo emoce, fotografované z přiměřené vzdálenosti, tedy ani detaily, ani velké celky.